Exercitii pentru spate

Alex
MesajeCOLON 11
Membru dinCOLON 30 Iun 2011, 22:29

Exercitii pentru spate

Mesaj de Alex » 30 Iun 2011, 22:40

1. Intinderea in partea din fata din pozitia sezand

Exercitiul este specific Yoga, dar ajuta la intinderea muschilor spatelui. Din pozitia sezand se intind bratele pana cand va prindeti mainile de glezne sau de picioare ca in imagine. Se mentine pozitia 5-10 secunde, dupa care se relaxeaza alte 5 secunde. Recomand 10 repetari si o singura serie.

2. Aplecarea pe spate

Acest exercitiu realizeaza o extensie a abdominalilor ce ajuta la cresterea in inaltime si intareste lombarii. Totusi nu incercati sa indoiti prea mult spatele daca nu aveti mobilitatea necesara. Toate la timpul lor :) . Recomand 7-8 repetari in 2 serii.

3. Extensia lombarilor

Acest exercitiu este probabil cunoscut de toata lumea. Pozitia de pornire este culcat pe burta, cu palmele pe podea. Se realizeaza extensia cu ajutorul palmelor, dar se tin bratele intinse pe toata perioada executiei. 2 serii a cate 10 repetari ar trebui sa fie suficiente pentru a stimula dezvoltarea in zona lombara si pentru a imbunatati postura prin tonifierea musculaturii.

4. Podul

In orice variatie a sa, podul este un exercitiu care chiar ajuta la cresterea in inaltime. Cu totii l-am detestat la orele de sport, dar eficienta sa este dovedita. Atentie insa : cei care au mobilitate limitata se pot accidenta foarte usor. Executati miscarea lent, fara sa va fortati. Cei care dispun de mobilitate deosebita il pot executa din pozitia stand. Pentru ceilalti, pozitia culcat este cea mai potrivita. 5 repetari ale acestui exercitiu sunt mai mult decat suficiente.